Ellen

Nu har vi varit på en liten tur igen:)
Eftersom jag såg rea termobyxor på Gekås sist jag var där och så behövde jag b-vitamin och dessutom behöver ju Kent köra så mycket som möjligt så en tur mot Ullared det blev.

Tittade lite på vinter overall till Ellen men vilken storlek ska man köpa hon ligger ju mittemellan nu ju, antingen är det 86/92 (1 1/2-2 år) eller 98/104 (3-4 år), suck säger jag bara. Har en kvar sedan förra året och den passar ännu så jag avaktar nog ett tag till iaf.
Köpte iaf ett par stumpbyxor, en tröja, en lite tunnare mössa att ha till hösten nu och en fräck keps som pappa hittade.
Sedan ringde vi kusinen och frisören i Mjöbäck och kollade om hon var hemma, så blev det en tur dit med och klippa Ellen som ska fotograferas på fredag med förskolan. Denna gången blev det blåa slingor för att matcha tröjan för dagen, som igår var blå. Funderar på att klippa håret kortare eftersom Ellen inte tycker om att få det i ansiktet, men då kan man ju inte sätta upp tofsar och flätor ju:)

Efter Mjöbäck stannade vi till i Älvsered och åt lite lunch för klockan hade ju runnit iväg. Där hade de lite rea kläder kvar så då blev det en tröja till åt vår prinsessa:)




Nya kepsen och Hello Kitty tröja från Gekås.

Väl hemma sprang jag in och bytte kläder, skulle varit i stallet när jag kom hem för där väntade Nellie som ska rida lektion på Willo.
Tur att Nellie och hennes mamma inte är stressade när jag kom så sent. Willo har inte gått i ridhus eller på bana på hela somaren så jag trodde han skulle vara lite stressad i ridhuset speciellt när han blev själv. Men nädå han var helt kolugn ju, precis som om han tyckte det var skönt att komma hem där igna hemska lejon(stenar) eller ormar(omkullfallna träd) finns. Man blir nog aldrig klok på dessa djur, men skönt att han är avslappnad hemma iaf.

Förra helgen var det kalas för Erika som fyllt 20 och för Felix som fyllt 8 år, trevligt värre var det och god som vanligt. Erika fick en spa behandling av oss alla, ngt som hon ville ha. Felix fick teknik lego som han också hade önskat sig:)


Felix med sitt Lego:) så stort så han försvann ju.....




Ellen och Lovisa på kalaset



I söndags var Kent och jag i Götebrog och kollade på finnkampen. Första gången på fridrott och det var riktigt kul. Vi hjälpte ju fram de våra till seger i herrkampen som var riktig spännande, i damkampen var det ju överlägsna ju:)
Vi hann med en sväng till Ikea också innan Ullevi och där blev det inköpt lite komplettering till vår service, hittade 2:a sortering som inte syntes några fel på:) bra bra.
Fick också syn på ett himla fint leksaks kök till Ellen, jäklar va bra det var och vad det kostade.....





Fick se Wissman live





Glada svenskar....




I veckan fick Ellen och jag besök av mormor och moster Junis, som vanligt jätte kul och helt galet Junis.
Naturligtsvis ville Junis vara snäll och lära Ellen ngt nytt det blev blöjs på Skrållan och gissa vem som sätta på den hela kvällen sedan:)  tack tack igen Junis.
Fast det gör inget för dagen efter var det glömt igen, phu.....
Ellen fick ju också en present av Junis och dvd skivan med Mora Träsk var uppskattad, den har dansats till eller vad ska man säga härmats rörelser till. Tack igen Junis.


Junis, Ellen och mormor leker med Skrållan.




Kent har jobbat kväll nu i 2 veckor men nu blir det förmiddag och lite gemenskap på kvällarna, de dagarna jag inte är i stallet på kvällarna:)
Idag jobbar stackars Kent över igen, det kommer nog bli en del av det nu eftersom min a-kassa inte är stor direkt.

Nä nu ska jag ta och skicka iväg en jobb ansökan
 Idag blir det lite träning för en elev och ev en tur till Plönninge och kolla in Johanna när hon rider fälttävlans dressyren. Imorgon blir det defenetivt Plönninge och kolla in hennes hoppning och terräng, det är breeders för 5 åringar.

Ha det vänner


Förresten har jag sagt till dig Angelica att det finns Rosa fin fina saker till Mr PK på Gekås, kommer ni ner snart eller??????




Kommentarer
Postat av: Agge pucko

Termobyxorna var till Rasmus och Lukas men tyvärr fanns det inga kvar i deras storlek.....

2009-09-05 @ 12:44:36
Postat av: Angelica, vem annars?

hahaha,, cissi sa det på träningen !!! ;) hon e min tipsare ;) muahahahahah

2009-09-05 @ 12:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0