Visst händer det saker hela tiden:)

Ellen hon hittar på saker hela tiden, vi glömde visst berätta för mormor att Ellen kan cykla på sin trehjuling nu iaf om det inte går uppför något alls:) vi brukar träna på gatan utanför och det är jättekul i max 10 minuter sen skriker hon PUTTA MAMMA PUTTA :) 



Lovisa coachar Ellen på cykeln....


Nya ord kommer också hela tiden, Lollo = Lovisa, Ninni = Elin, Moa, morfar (sa senast när hon såg Ingvar Oldsberg på tvn, morfar får komma hit oftare tror jag), putta, potta, mera. Sen sjunger vi bä bä bä bä bä ja ja ja ja ja broooor= bä bä vita lamm, titta vill hon också sjunga och hon säger ngt som liknar spindel när hon vill sjunga imse vimse....



I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut,





haren skuttar fram så fort, knackar på dess port,




hjälp ack hjälp ack hjälp du mig, annras skjuter jägarn mig




Imse vimse spindel klättrar......



upp stiger solen.......




Idag var hon så trött, har ju varit lite sjuk denna veckan med lite feber hosta och snuva, men enveten som f.n skulle hon pussla iaf. Men gud så svårt det var när man är trött, skrek varannan pusselbit nästan för den inte kom på plats direkt hon som är en mästare på detta annars. Mamma tyckte hon skulle sova men är man enveten så är man, till slut gav jag iaf henne napp och kanin men neeej inte sova. Suck, fick pussla åt henne igen och de sista  2 bitarna fick hon göra själv och när jag kom tillbaka 2 minuter senare så såg det ut så här:



Jo då, hann göra klart pusslet iaf:)




Go kväll mina vänner........

Kommentarer
Postat av: Mona

En sån härlig tjej:-)

2009-09-18 @ 23:55:02
Postat av: sofia

Vad stor hon börjar bli :)

2009-09-19 @ 08:13:30
Postat av: Mormor

Mamma upp i dan kan sova varsomhelst!!!!!!

2009-09-22 @ 09:41:32
Postat av: Erika

Oj, det händer verkligen massa nu! :)

2009-09-22 @ 16:49:08
URL: http://xerikax.blogg.se/
Postat av: Eva

Haha.. känner igen sångarna, Tor håller oxå på med dem för fullt... och "baka baka liten kaka" Sen är det nån vi inte kan som han lärt sig... ja å så blinka lilla stjärna förstås :)



Och så har mormor lärt honom "borta"..han kastar iväg nåt, vad som helst och då menar jag verkligen vad som helst, sen rycker han på axlarna håller fram händerna och säger "ta"..



Va stor hon blivit lilla tjejen!



Kram

2009-10-01 @ 20:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0