Veckan som gått

Ja då har första arbetsveckan tagit slut eller det gjorde den igår redan eftersom jag är ledig enligt schemat på fredagar.
Jobbet har flytit på bra, barnen har accepterat mig bra, jag har kommit in i gruppen med bra (tror jag). Vi hade planeringsmöte i onsdags något som jag inte varit med på tidigare så det var något helt nytt för mig. Skulle jag vara med och planera nu, jo det är ju klart jag har ju en tjänst i 4 månader nu och är inte bara vikarie:) Glömde det en stund där.
I onsdags gjorde jag en av mina första låånga dagar denna vinter, jag jobbar först på förskolan 8,45- 14,15 sedan hämta Ellen på hennes förskola och hem och äta lite. Direkt vidare mot KVibille och mina goa elever där:) Slutar i Kvibille kl 20 och då är jag ganska mör, men det kändes bra och det kommer att fungera eftersom jag vill att det ska fungera.

I torsdags var vi på lasarettet för återbesök med Ellen och hennes arm, kanske lite tidigt för det syntes igen förändring alls på röntgenbilderna varken bättre eller sämre. Fick en läkare som inte var från Sverige och han var mycket trevlig och pedagogisk med Ellen men var hjälper det när han inte har orden så man förstår, stackarn visste tex inte ens vad spricka hette han förklarade vad han menade genom att peka på en spricka i glaset på klockan:( hoppas han får i ordning på språket för han var annars en bra läkare. Det var ju inte lätt för honom att hänga med när jag ställde mina frågor och ännu mindre för Ellen att förstå vad han  menade.
Jag fick iallafall ta ledigt från jobbet första veckan pga Ellens arm, försökte få en tid på fredagen som var ledig på eller senare på torsdagen men det gick inte. Så jobbade bara till 12 igår men som tur var hade vi ganska mågna sjuka barn så vi behövde inte at in någon vikare.

Idag har Ellen och jag softat på morgonen, bla ,med sovmorgon till 8;) sedan fick Lillefot lite lunch mat och vi åkte in till Hylte och köpte blomma till kusin Elin som fylelr 15år imorgon.
Morgon dagen ja, den börjar något tidigare än idag. Hästarna ska ut, jag tänkte fixa lite i stallet innan jag åker till tävlingen i Susedalen ( Slöinge) där div2 för ponny börjar och Eksätra harmed ett lag där ja är lagledare. Ska bli kul att åka ut med ungdomarna igen.
På söndag blir det Willo och Elins tur att rida div2 fast då för Hyltes lag och jag är bara hästägare då:)
Ska också försöka hinna med att åka på Elins kalas som igentligen börjar kl15 imorgon men den tiden kan jag ju glömma.....




Elin och Willo i full koncentration

Vi hörs igen efter helgen tror jag.....

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0