Kläppen dag 2

Idag har vi åkt skidor nästan hela dagen, lite avbrott för lunch och en fika på toppstugan bara. Nu blir det inte så mågna åk eftersom Ellen inte kör så fort eller det gör hon ibland men hon får inte det.
Ellen har lärt sig att svänga och bromsa (glassstrut) och gör det i gröna backar jättebra, kul att åka hela familjen upp och ner i backarna. Vi råkade hamna i en kort bit i en röd backe och det var ingen hit tog oss säkert 20 minuter att ta oss därifrån för Ellen fick nämligen gummiben, skit vad vi blev SOS sällskapsresan där Kent & jag.... till slut tog vi oss samman och blev pedagogiska och så superlätt det gick då. Men Ellen frågar nu hela tiden vilken färg det är på backen innan vi åker ner;) men kör gör hon.
Ett par gånger har hon fått lite hög fart och jag har blivit väääldigt rädd men hon har räddat det alla gånger utan en då jag fick slå till henne med staven så hon vurpade istället. Jag trodde att hon slog sig mycket eftersom hon snurrade runt med huvudet i backen i full fart, men svaret på min fråga hur det gick var "mums jag tycker om snö ju" också slickade hon av snön på kinden;) gulliga unge

Imorgon börjar skidskolan för henne och vi har bytt grupp på henne till grön grupp eftersom hon nu klara av att köra i de backarna.

Nu är det kväll och vi är trötta, nöjda och möra i kroppen efter denna dagen, super god mat har vi fått idag, gulaschsoppa till lunch från Lilja och kassler gryta från Perssons, mums:)



En bild från fika stunden på toppstugan i eftermiddags, vad vore livet utan varmchoklad med grädde;)

Ha de gott vänner

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ni ser ut att ha det härligt! Kram

2012-01-16 @ 13:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0