Kläppen dag 5

Inte bloggat på ett par dagar men kanske beror det på liiiite tröffhet efter en del skidåkning. Ellen kör nu för fullt och då menar jag verkligen för fullt!!!!
Idag körde jag själv med henne när Kent var inne och fixade med stugan tills nästa år, vi åkte stolliften upp till toppen och skulle köra baksidan tillbaka. Jo jo...... Ellen hade fått fortkörningsböter om någon hade sett henne:(
Det började bra men helt plötsligt slutar hon svänga och med det blir det ju ingen broms alls och hennes små ben orkar ju inte bromsa när det går rakt ner i en blå backen. Vilket gör att jag kör allt jag kan och alldeles för fort för vad jag klarar nu för tiden, jag kommer naturligtsvis inte ikapp henne och till slut får jag ett felskär och ligger där kanandes på magen baklänges nerför backen. Hm.... undra vart Ellen tar vägen nu hann jag tänka innan jag kunde vända mig om, men när jag väl gör det så ser jag att hon med vurpat och ligger med en skida ett par meter ovanför och en skida ett par meter nedanför sig, sjölv ser jag mina stavar så där en 10meter ovanför mig.... Men det kom en snäll dansk familj och hjälpte oss så vi hittade allt och kom på fötter, Ellen var mest förvånad över att hennes skidor lossnat, phu vilken tur säger jag. Jag hade hela magen full med snö, tröjan var pissevåt och när jag kom hem så ser jag att jag skrapat magen.
När vi håller på att samla ihop oss så kommer delar av Lilja/Person så de tar med Ellen neråt så skakiga mamma slipper.

Skidskolan går bra, de kör i snowpark, baklänges, skogskanten och idag hade de kört i tävlingsbacken (uppsatt slalombana) men då hade Ellen blivit kissenödig på topen av den och fick köra först ner, naturligtsvis ramlar en av de andra och slår sig så de får vänta på en skoter som hämtar honom,, där nere står vår prinsessa och kissar på sig, vad ska hon göra helt själv där nere:( men hon var inte ledsen för det, jag kissade på toaletten med mamma:)

Idag har vi ockjså grillat lunch i backen, hamburgare med bröd, det var mysigt och ltie kallt. Här på Kläppen har de byggt nya grillplatser, jätte fina med sittplatser och allt:) En lyckad dag i backen alltså.

Just nu snöar det stora flingor och jag hoppas det kommer en del till under natten. Nu har vi bara 2 skidagar kvar och denna veckan har varit underbart skön. 
Lite bilder från dessa dagar....


Ellen i tunneln



På väg mot grillning i måndagskväll, Ellen och kusin Lovisa



I skidskolan:)


Skidskolegruppen



Bus med kusin Moa



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det var då för väl att det inte gick värre! Härliga bilder! Kram

2012-01-18 @ 21:41:53
Postat av: cathy

å skidskolan gick bra ,va Trolle å Trolla inte så läskiga iår eller????

2012-01-21 @ 18:13:28
Postat av: Anne

Hej Agge.



Alltid lika roligt att läsa i din blogg.



Ha det gott.



Anne

2012-01-22 @ 18:00:16
URL: http://lindqan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0